Læs rapporten “Forbløffende Praksisser” – om et interventionslaboratorium. Rapporten er en del af projektet: “Brobygning mellem teori og praksis i professionsuddannelserne”.
- Indlæg i Folkeskolen af Jan Thrane om den Ny Læreruddannelse – Praktikken.
- Om “Det evige og det flygtige” ved Nordisk lærerkonference 2012
- Artikel om “Det evige og det flygtige” af Lars Vavik og Thomas Arnesen
- Læs om “Haver til maver”-projektet
- Læs om evaluering-af-kompetencemalsstyring-af-laereruddannelsen
- Læs censorformandsskabets årsberetning for læreruddannelsen 2016: censorrapport 2016
- Læs censorformandsskabets årsberetning for læreruddannelsen 2017: 2017.aarsberetning.laereruddannelse.censor
- Læs censorformandsskabets årsberetning for læreruddannelsen 2018: 2018.aarsberetning.laereruddannelsen
- Link til VIA Silkeborgs praktikside https://praktik.via.dk/laerer-silkeborg/Sider/praktikdokumenter.aspx
- Link til vejledning til kompetencemålsprøve i praktik for eksaminatorer og censorer Vejledning til kompetencemålsprøve i praktik
- “Unge Pædagoger” har udgivet interessant tidsskrift om “mere folkeskole i læreruddannelsen – mere læreruddannelse i folkeskolen”. Se mere på følgende link: http://u-p.dk/produkt/mere-folkeskole-laereruddannelsen-mere-laereruddannelse-folkeskolen/
- Evaluering af læreruddannelsen endelig-rapport_evaluering-af-laereruddannelsen
- Kritiske censorer ønsker sig små justeringer af læreruddannelsen https://www.folkeskolen.dk/653709/kritiske-censorer-oensker-sig-smaa-justeringer-af-laereruddannelsen
- Praktikhåndbog LU13, 2019-20, Læreruddannelsen i Aarhus: Praktikhåndbog 2019_20